Ikke så effektiv følgebrev

Her er en nyhedsindslag: følgebreve arbejde, plain og simple. Det er derfor, jeg er fascineret af det faktum, at en) jobsøgende sjældent indsende dem og b) ansætte ledere sjældent læst dem. Som et resultat, begyndte jeg at stille spørgsmål. Specifikt, “Hvad er dit problem med følgebreve?” Her er hvad jeg fandt ud af.

Jobsøgende krav på alle de relevante oplysninger er inkluderet i CV’et. Oversættelse: “Jeg ved ikke, hvordan man skriver en effektiv følgebrev, så jeg bare skrotte det.” Ansættende ledere siger følgebreve tjene noget formål. Oversættelse: “jobsøgende ved ikke, hvordan man skriver en effektiv følgebrev, så jeg ville lige så snart ikke være generet.”

Top 3 grunde de fleste følgebreve ikke arbejde

1. den ensartet metode. Ansættende ledere er meget jaloux. Selv om de er klar over, du bejle andre selskaber, de ønsker at vide, at du i det mindste holder nok til at skjule den.

Løsning: Undgå standardbreve. I stedet tilpasse hvert bogstav med det ansættende organisation og position i tankerne. Her er et eksempel.

“Med over ni års HRIS og menneskelige ressourcer erfaring, jeg har haft mulighed for at bidrage stærke, bæredygtige forbedringer inden for HR-funktioner, især i områder med systemudvikling, implementering og vedligeholdelse.

Når jeg læser jobbeskrivelsen på din virksomheds hjemmeside, blev jeg straks trukket til ligheden mellem dine krav og min erfaring. Navnlig, møder jeg din forudsætning for en HRIS Specialist, der har evnen til at uddanne slutbrugere effektivt i en bred vifte af programmer og processer. Fra mit vedlagt CV, vil du bemærke, at jeg nærmer SLUTBRUGERUDDANNELSE med tålmodige og omhyggelige måde.”

2. jeg vil, jeg har brug for, jeg skal have. Mig, mig, mig. Det er den tilgang, mange kandidater vælge når du skriver deres egne følgebrev. Denne selvcentreret tilgang, uden tvivl, giver bagslag hver gang.

Løsning: Fokusere bogstavet på hvordan du kan gavne den ansættende virksomhed. Her er et eksempel.

“Følgende er eksempler fra to forskellige arbejdsgivere, at illustrere min evne til at integrere omkostningerne- og tidsbesparende løsninger til HRIS infrastruktur:

For XYZ, jeg har gennemført en helt ny HRIS system, der påvirkede data og poster for 25.000 gruppemedlemmer, fremskynde processer ved at konvertere vores programmer til Lawson som virksomheden voksede i et halsbrækkende tempo.

For ABC, jeg elimineret en langsomme manuel proces og udviklet et system fra jorden op som forarbejdede provision for 700 mennesker, fører til en reduktion af tre forarbejdning dage pr. måned.”

3. at tage en “pretty please” tilgang. Ingen ønsker at ansætte en desperat jobsøgende.

Løsning: Tonen i følgebrevet skal holdes på et professionelt niveau. Her er et eksempel.

“Ud over teknologi og problemløsning færdigheder, hvad jeg tilbyder også er evnen til at oprette og vedligeholde datatabeller, strukturer, filer, interface krav og data integritet protokoller for løbende administration.”

Følgebreve kan vinde jobsamtaler

Overbevisende, målrettet og kommerciel-lignende følgebreve billetpris godt. Og det er præcis hvad et følgebrev er – en kommerciel, stjernespækket din oplevelse.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *